Vraag & antwoord deelnemers

Bent u aanbieder? Bekijk dan hier vraag & antwoord voor aanbieders.
Vul uw vraag in en er wordt automatisch voor u gezocht in vraag & antwoord.

  • Geen items gevonden
  • Algemeen

  • Aanvragen

    • Meedoen in Assen is er voor:

      • gezinnen met een inkomen tot netto 120% van de bijstandsnorm;

      Deze bedragen zijn de netto inkomens, zonder vakantiegeld. Verdient u minder dan deze bedragen? Dan kunt u zich aanmelden voor Meedoen in Assen. Op basis van onderstaande normtabel.

      Heeft u vragen over uw situatie? Neem dan contact op met helpdesk@meedoeninassen.nl.

       

      Normen Meedoen in Assen in 2022

      Vanaf 1 juli 2022
      Jonger dan 21 jaar21 jaar tot pensioensgerechtigde leeftijdPensioengerechtigde personen
      Alleenstaande€258,42
      Gehuwd of samenwonend, beide jonger dan 21 jaar€516,84
      Gehuwd of samenwonend, één jonger dan 21 jaar€1.006,09
      Gehuwd of samenwonend, met kind, beide jonger dan 21 jaar€815,91
      Gehuwd of samenwonend, met kind, één jonger dan 21 jaar€1.305,16
      Alleenwonende alleenstaande (ouder)€1.046,73€1.164,39
      Gehuwd of samenwonend€1.495,33€1.577,34
      Kostendelers vanaf 1 juli 2022
      Per persoon bij:21 jaar tot pensioensgerechtigde leeftijdPensioengerechtigde leeftijd
      2 personen€747,66€788,67
      3 personen€647,98€683,51
      4 personen€598,13€630,94
      5 personen€568,22€599,39
      Alleenstaande (ouder)
      + toeslag € 34,00 (inclusief vt) Premie zorgverzekeringswet (PW art.23)
      €331,45
      Gehuwd of samenwonend
      ++ toeslag € 79,00 (inclusief vt) Premie zorgverzekeringswet (PW art.23)
      €515,56
    • Bekijk in deze tabel of u in aanmerking komt voor de meedoenregeling van Meedoen in Assen. Twijfelt u? Dien dan een aanvraag in. De gemeente controleert iedere aanvraag. U ontvangt binnen 2 weken na het indienen van een volledige aanvraag bericht via uw e-mail.

    • De gemeente Assen kan uw aanvraag om verschillende redenen afwijzen:

      • Uw inkomen voldoet niet aan aan de inkomenstoets.
      • U staat volgens onze gegevens niet geregistreerd op het adres van de aanvraag.

      U ontvangt hiervan altijd een bericht op uw e-mailadres. Tegen dit besluit kunt u bezwaar maken.

    • U ontvangt per e-mail een bevestiging zodra uw aanvraag is behandeld door de gemeente Assen. Wanneer de aanvraag is afgewezen ontvangt u de reden van afwijzing per e-mail. De gemeente Assen zal binnen twee weken uw aanvraag in behandeling nemen.

    • Studenten komen nadrukkelijk niet in aanmerking voor Meedoen in Assen. Zie ook onze algemene voorwaarden: https://meedoeninassen.nl/deelnemer/algemene-voorwaarden/

    • Stap 1 – Klik op de knop ‘Aanvragen
      Om Meedoen in Assen aan te vragen klikt u bovenin beeld op de knop ‘Aanvragen‘.

      Stap 2 – Vul uw BSN-nummer in
      Vul uw BSN-nummer in. Deze vindt u op uw identiteitsbewijs. Klik vervolgens op de knop ‘Controleer BSN’ om de aanvraag te vervolgen.

      Stap 3 – Vul de gegevens aan
      U wordt gevraagd extra gegevens in te vullen, waaronder uw volledige naam, woonadres en geboortedatum. Als u alle gegevens ingevuld heeft, klikt u op de knop ‘Volgende’.

      Stap 4 – Contactgegevens invullen
      Bij de laatste stap vragen we u een aantal contactgegevens in te vullen, waaronder uw telefoonnummer en e-mailadres. Daarnaast vragen we u om uw bankrekeningnummer in te voeren. Dit heeft als reden dat sommige regelingen in geld worden uitbetaald op het opgegeven bankrekeningnummer. Als u alle gegevens ingevuld heeft, klikt u op de knop ‘Volgende’.

      Stap 5 – Aanvraag controleren en bevestigen
      U heeft nu alle gegevens ingevuld. Controleer of alle gegevens juist zijn en bevestig dit door onderaan de pagina het kopje ‘Ja, bovenstaande gegevens zijn juist’ aan te vinken. Daarnaast dient u akkoord te gaan met de algemene voorwaarden door het kopje ‘Ja, ik ga akkoord met de algemene voorwaarden (Bekijk hier de algemene voorwaarden)’ aan te vinken. Ook dient u akkoord te gaan met het privacybeleid door het kopje ‘Ja, ik ga akkoord met het privacybeleid’ aan te vinken. Als alle gegevens juist zijn klikt u op de knop ‘Versturen’. Uw aanvraag is nu verstuurd.

      Stap 6 – Bevestiging
      Uw aanvraag is verzonden en u ontvangt hier, indien aangegeven in de vorige stap, ook een bevestigingsmail van op het opgegeven e-mailadres. U hoort binnen twee weken per e-mail of uw aanmelding goedgekeurd of afgekeurd is.

    • Nee, dit kan helaas niet.

    • Als u zich aanmeldt voor Meedoen in Assen controleert de gemeente Assen uw gegevens. Er wordt gecontroleerd of u woonachtig bent in Assen en of u voldoet aan de inkomenstoets.

      Zodra uw aanvraag is behandeld wordt het burgerservicenummer (BSN) weer verwijderd, deze wordt dus niet bewaard.

    • Bent u het niet eens met het besluit? Dan kunt u ons een bezwaarschrift sturen. Dit is een brief waarin u zo duidelijk mogelijk beschrijft wat uw bezwaar precies is.

      Het bezwaarschrift stuurt u naar:

      Zorg ervoor dat u het bezwaarschrift verstuurt binnen 6 weken na de verzenddatum van het besluit (datum verzending van de e-mail). Anders kunnen wij uw bezwaarschrift niet meer in behandeling nemen omdat het te laat binnen is. In het bezwaarschrift zet u:

      • Uw naam en adres
      • De datum van uw bezwaarschrift
      • Een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt
      • Waarom u het niet met ons besluit eens bent.

      Vergeet u niet het bezwaarschrift te ondertekenen! Stuur een kopie van de e-mail mee met uw bezwaarschrift.

    • De gemeente Assen beoordeelt volledige aanvragen binnen twee weken.

  • Inloggen

    • Zodra uw aanvraag is goedgekeurd, krijgt u een e-mail van Meedoen in Assen. In deze e-mail staat een inloglink en een gebruikersnaam met wachtwoord waarmee u kunt inloggen.

    • U kunt inloggen met een inloglink. Als u bent ingelogd kunt u via het onderdeel “Mijn gegevens” in “Mijn account” een nieuw wachtwoord instellen.

      Als u ook geen inloglink heeft dan kunt u een nieuwe inloglink aanvragen. Deze wordt direct per e-mail verzonden als het e-mailadres bekend is bij Meedoen in Assen.

    • Nee, het is niet mogelijk om uw gebruikersnaam te wijzigen.

    • Zodra uw aanvraag is goedgekeurd, krijgt u een e-mail van Meedoen in Assen. In deze e-mail staan een inloglink en een gebruikersnaam met wachtwoord. Door te klikken op de inloglink wordt u automatisch ingelogd op uw account. Natuurlijk kunt u ook inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord.

      U kunt ook een nieuwe inloglink aanvragen.

    • Een inloglink is een link waarmee u kunt inloggen op Meedoen in Assen zonder dat u uw gebruikersnaam en wachtwoord nodig heeft. Door te klikken op de link wordt u automatisch ingelogd op uw account. U ontvangt de inloglink altijd per e-mail op het opgegeven e-mailadres nadat uw aanvraag is goedgekeurd.

      U kunt ook een nieuwe inloglink aanvragen.

    • Dit klopt. U kunt alleen inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Deze heeft u ontvangen in de e-mail die u ontving na uw aanmelding.

  • Bestellen

    • Op dit moment is dit het aanbod, aanbieders hebben echter gedurende het jaar de mogelijkheid om zich aan te melden en producten toe te voegen of te wijzigen. Zo kan het aanbod tijdens het jaar veranderen. Staat uw vereniging of culturele organisatie er niet tussen? Neem dan contact op met de klantenservice. Zij kunnen (potentiële) aanbieders gedurende het hele jaar benaderen.

    • Bestellen is mogelijk tot en met 18 december 2022. Afhalen is mogelijk tot en met 25 december 2022.

    • Uw punten blijven geldig tot en met 18 december 2022. Hierna komen deze te vervallen.

    • Nee, dat hoeft niet. Bestellen kan van meerdere aanbieders en kan het hele kalenderjaar.

    • Nee, dat is helaas niet mogelijk. Dankzij het uitgebreide aanbod van lokale aanbieders en een nauwkeurige selectie van producten is er voor iedereen wat wils.

    • Nee, dat is helaas niet mogelijk.

    • Nee, extra punten bijkopen is helaas niet mogelijk.

    • Ja, dat is mogelijk. Zolang uw budget toereikend is kunt u producten bestellen. Bestellen kan van meerdere aanbieders en kan het hele kalenderjaar.

    • Nee, bestellingen worden standaard afgehaald bij de aanbieder. Daarom zijn de getoonde prijzen exclusief verzendkosten. Als het product opgestuurd kan worden, staat dit aangegeven bij het product. Let op: Het versturen van producten kan extra kosten met zich meebrengen. Verzendkosten worden betaald met punten.

    • Bekijk de volgende video voor uitleg over bestellen in de webwinkel: https://www.youtube.com/watch?v=LvsKoA3qYBA

    • Wanneer er is gekozen voor het verzenden van een bestelling moet de aanbieder de bestelling verzenden binnen drie weken na de besteldatum.

    • Nee, bestellingen kunnen niet worden geannuleerd.

    • Ja, u moet een account hebben om een product te bestellen op de webwinkel van Meedoen in Assen.

    • Als u via een laptop of tablet bent ingelogd en zich in de webwinkel bevindt (https://meedoeninassen.nl/webwinkel/) dan ziet u aan de linkerkant hoeveel punten ieder gezinslid heeft. Als u via een smartphone bent ingelogd en zich in de webwinkel bevindt (https://meedoeninassen.nl/webwinkel/) dan ziet u onderaan de pagina (boven de paarse balk) hoeveel punten ieder gezinslid heeft.

    • Na het bestellen van een product krijgt u per e-mail een bestelbevestiging met het afhaalbewijs.

    • Als u bent ingelogd kunt u via het onderdeel “Mijn aanvragen” in “Mijn account” alle bestellingen en aanvragen voor aanvullende regelingen bekijken.

    • Hoewel bestellingen standaard afgehaald moeten worden bij de aanbieder, kunnen aanbieders per product aangeven of ze het product kunnen en willen verzenden. Als het product opgestuurd kan worden, staat dit aangegeven bij het product. Let op: Het versturen van producten kan extra kosten met zich meebrengen. Verzendkosten worden betaald met punten.

      Als er is gekozen voor verzending worden bestellingen binnen drie weken verzonden.

  • Afhalen

    • U kunt het afhaalbewijs ook digitaal tonen, bijvoorbeeld op uw telefoon. Wanneer dit ook niet mogelijk is, kunt u printen bij uw dichtstbijzijnde bibliotheek.

    • Het afhaalbewijs is geldig tot en met 25 december 2022. Let op: haalt u uw bestelling niet op tijd op, dan is uw afhaalbewijs niet meer te gebruiken!

    • U kunt het afhaalbewijs van uw bestelling bekijken en downloaden via het onderdeel “Mijn aanvragen” in “Mijn Account”.

    • Een afhaalbewijs is het waardedocument waarop de bestelling staat. Na het plaatsen van een bestelling, ontvangt u het afhaalbewijs per e-mail. Het afhaalbewijs moet u uitprinten en overhandigen aan de aanbieder of op uw mobiel of tablet laten zien aan de aanbieder. De aanbieder gebruikt dit document om uw bestelling te controleren. Alle bestellingen moeten voor 25 december 2022 afgehaald zijn.

    • Dit verschilt per aanbieder. Op uw afhaalbewijs staat vermeld wanneer u de producten kunt afhalen. Bent u er niet zeker van, neem dan eerst contact op met de betreffende aanbieder.

    • Ja, dat kan. U kunt het e-mailbericht met daarin het afhaalbewijs op uw mobiel of tablet laten zien aan de aanbieder. Die kan dan controleren of u recht heeft op het bestelde product.

  • Aankopen

    • Dit ligt aan de aanbieder. Neem contact op met de aanbieder waar u een lidmaatschap of abonnement heeft besteld en spreek dit met hen af.

    • Op alle producten, lidmaatschappen en abonnementen gelden de (garantie)voorwaarden die de aanbieder hanteert. Deze voorwaarden zijn identiek aan een ‘normale’ aankoop.

Staat uw vraag er niet tussen?

Is uw vraag hierboven niet beantwoord? Neem dan contact met ons op.